NEWSLETTER

Jesteś dzinnikarzem? Wybierz firmy z których chcesz
dostawać informacje prasową wprost na własną
skrzynke e-mail.
ZAPISZ SIĘ

WYSZUKAJ

Rio Mare i Fundacja WWF Polska kolejny raz RAZEM DLA OCEANÓW

2023-09-29 09:00:00

Marka Rio Mare konsekwentnie realizuje zobowiązanie, które podjęła w 2016 roku, deklarując, że do końca 2024 roku wszystkie ryby i owoce morza wykorzystywane w produktach firmy pochodzić będą z połowów posiadających certyfikat zrównoważonego rybołówstwa MSC lub z wiarygodnych i kompleksowych projektów udoskonalania rybołówstwa (ang. Fisheries Improvement Projects, FIPs)[1]. Dzięki działaniom skupiającym się wokół poprawy zrównoważonego charakteru swoich łańcuchów dostaw, zarówno dla rybołówstwa przybrzeżnego, jak i przemysłowego, firmie udało się wykonać już blisko 90% tego zobowiązania.

Obecnie już ponad 90% dziko żyjących stad ryb na świecie jest nadmiernie eksploatowanych bądź poławianych na najwyższym możliwym poziomie. Na firmach z branży rybołówczej, producentach i reprezentantach biznesu sektora żywności pochodzenia morskiego, ciąży odpowiedzialność za zachowanie dobrego stanu mórz i oceanów, z których bogactwa korzystają. Konsumenci powinni natomiast wspierać transformację w kierunku zrównoważonego rybołówstwa poprzez odpowiedzialne wybory produktów rybnych.” - tłumaczy Justyna Zajchowska, Starsza Specjalistka ds. Ochrony Ekosystemów Morskich w Fundacji WWF Polska.

Wybierajmy mądrze!

Pamiętajmy, że to, jak będzie wyglądać nasza planeta, nasze morza i oceany, zależy także od nas i naszych codziennych wyborów, począwszy od segregacji śmieci, poprzez oszczędzanie zasobów, w tym wody, aż po to co znajdzie się na naszym stole. Kupując produkty z dzikich ryb wybierajmy mądrze. Rio Mare pozyskuje tuńczyka ze zdrowych stad i wspiera działalność połowową o jak najmniejszym wpływie na środowisko. Świadczy o tym certyfikat MSC (Marine Stewardship Council), który gwarantuje, że ryby pochodzą ze stabilnych i dobrze zarządzanych łowisk. Niebieski znaczek MSC jest rozpoznawalny już przez blisko 1/3 Polaków (32%)[2] i cieszy się ich dużym zaufaniem. Obecnie znajdziemy go już na trzech produktach w portfolio marki w Polsce: tuńczyku w oliwie z oliwek oraz sałatkach Insalatissime z ciecierzycą i tuńczykiem, i Insalatissime z komosą ryżową i tuńczykiem. Produkty te doskonale sprawdzą się jako przekąska, szybkie danie lub lunch. Mogą być również składnikiem innych potraw. 

Portfolio produktów Rio Mare z certyfikatem MSC 

Tuńczyk w oliwie z oliwek MSC 3x80g

Niezwykły i niepowtarzalny smak tuńczyka Rio Mare z certyfikatem MSC zapewniającym, że produkt spełnia standardy zrównoważonego i identyfikowalnego rybołówstwa, od morza po stół. Limitowana edycja z etykietą Razem dla Oceanów nawiązuje do partnerstwa Rio Mare i WWF w trosce o zasoby tuńczyka i zdrowie oceanów. Więcej na riomare.pl

Cena sugerowana: 19,99 zł

Sałatka z ciecierzycą i tuńczykiem 160 g

Wypróbuj sałatkę Rio Mare Insalatissime z ciecierzycą, idealną dla tych, którzy lubią jeść smaczne i zbilansowane danie gotowe od razu. Wyjątkowy smak tuńczyka Rio Mare doskonale komponuje się z ciecierzycą, żółtą i pomarańczową marchewką oraz cukinią, tworząc pyszny i bogaty w składniki odżywcze posiłek.

Cena sugerowana: 14,99 zł

Sałatka z komosą ryżową i tuńczykiem 160 g

Rio Mare Insalatissime Sałatka z komosą ryżową i tuńczykiem łączy w sobie delikatne kawałki najlepszego tuńczyka Rio Mare z warzywami (ciecierzycą, marchewką i zieloną fasolką) oraz przyprawami.

Pyszny wariant tuńczyka i komosy ryżowej jest idealny dla miłośników delikatnego i lekkiego smaku, w którym smak tuńczyka doskonale łączy się z warzywami i komosą ryżową.

Cena sugerowana: 14,99 zł

RIO MARE

Rio Mare to marka Bolton Food z Grupy Bolton. Misją Rio Mare zawsze było poszukiwanie doskonałości na wszystkich poziomach: w doborze surowców, w rygorystycznych kontrolach jakości w całym łańcuchu dostaw, w ciągłej komunikacji z konsumentem końcowym w jasny, przejrzysty i skuteczny sposób. Rio Mare stale unowocześnia swoje portfolio, dostosowując tym samym swoją ofertę do zapotrzebowania rynku, poszerzając ją w zakresie smacznych, zdrowych i łatwych w użyciu produktów. Od 2011 roku Rio Mare promuje i komunikuje swoje zaangażowanie na rzecz zrównoważonego rozwoju poprzez przyjmowanie zrównoważonych praktyk połowowych i poszanowanie praw człowieka w całym łańcuchu dostaw, działając na rzecz poprawy zdrowia oceanów. Więcej informacji: www.qualitaresponsabile.it

BOLTON GROUP

Bolton Group od 70 lat produkuje i dystrybuuje szeroką gamę wysokiej jakości towarów konsumpcyjnych. Grupa jest obecna w 146 krajach i może pochwalić się portfolio wielu prestiżowych marek, w tym 50 linii Food, Home Care, Adhesives, Personal Care i Cosmetic, które są dystrybuowane w supermarketach, perfumeriach i marketach budowlanych. Grupa zatrudnia 11 000 osób w 59 biurach, 15 zakładach i na 16 statkach rybackich na całym świecie, którzy z pasją pracują nad dostarczaniem wysokiej jakości produktów spełniających potrzeby dzisiejszych konsumentów. Grupa Bolton mocno wierzy w zrównoważony rozwój społeczny i środowiskowy. Dzięki programowi „We Care” zobowiązuje się do działania z poszanowaniem zasobów planety, przyczyniając się do bardziej zrównoważonego rozwoju, aby chronić przyszłe pokolenia.

WWF 

WWF jest niezależną organizacją pracującą na rzecz ochrony środowiska, wspieraną przez ponad 35 milionów ludzi, której globalna sieć jest aktywna w niemal 100 krajach. W dobie kryzysu klimatycznego i ginącej różnorodności biologicznej mamy jeden cel - doprowadzić do tego, by ludzie żyli w harmonii z naturą. Podczas 60 lat swojego istnienia WWF zainicjował, przeprowadził lub pomógł w realizacji kilkunastu tysięcy przedsięwzięć na rzecz ochrony przyrody na całym świecie.

Od ponad 20 działamy również w Polsce. Jesteśmy organizacją dialogu. Pracujemy z lokalnymi społecznościami, politykami oraz biznesem po to, by wspólnie urzeczywistnić naszą misję: zatrzymać zmianę klimatu, ocalić dziką przyrodę i doprowadzić do korzystania z zasobów naszej planety w zrównoważony sposób. Na stronie media.wwf.pl znajdziesz najnowsze informacje i materiały dla mediów.

 

[1] https://wwfint.awsassets.panda.org/downloads/wwf_bolton-2021-report__1.pdf

[2] Dane na podstawie badania przeprowadzonego na zlecenie MSC przez niezależną agencję badawczą GlobeScan od stycznia do marca 2022 r. Cykliczne badania przeprowadzane w 23 państwach przez GlobeScan to jedne z największych na świecie badań konsumentów ryb i owoców morza, obejmujące ponad 25 tys. respondentów z całego świata, w tym ponad 20 tys. konsumentów ryb i owoców morza. Powyższe dane dotyczą wyników dla Polski, gdzie przebadanych zostało 734 respondentów, w tym 610 konsumentów ryb i owoców morza.

WSPÓŁPRACUJEMY z:

Zaufali nam: